טיפים לחיזוק המערכת החיסונית בקרב ילדים

פגישות, טלפונים, שיחות ודד ליין יום העבודה שלנו נראה מטורף. ואם יש טלפון אחד שאנחנו לא רוצים לקבל כהורים זה את שיחת הטלפון מהגננת שמבשרת לנו כי הילד חולה וצריך לקחת אותו דחוף לרופא. אז מה אנחנו כהורים יכולים לעשות כדי למנוע את שיחת הטלפון וכמובן לדאוג לבריאותו של האוצר שלנו? המומחים שלנו ריכזו 6 טיפים מעולים שיעזרו לילד שלכם לשמוע על הבריאות כל החורף:

  1. תשמרו על ידיים נקיות – הילדים אוהבים לגעת ולחוש כל דבר- אלו תכונות מפותחות מאוד אבל יכולות להיות בעייתיות אם לא מקפידים על ניקיון הידיים בין המגע לארוחה. לכן, איגוד הבריאות העולמי ממליץ על שטיפת ידיים הכוללת קרצוף של לפחות 15-20 שניות. אנחנו ממליצים שפשוט ישירו בזמן הקרצוף את השיר האהוב עליהם כדי שפעולה זו תיעשה ברצון.
  2. תהיו פעילים – השמש שוקעת מוקדם ואומנם כבר קר בחוץ אבל אחרי הגן תמשיכו לגינת המשחקים לחצי שעה או תעשו תחרויות ספורטיביות בבית. מחקרים רבים מראים כי פעילות ספורטיבית מורידה ב- 25-50 אחוזים את מקרי ההצטננות והשפעת במהלך השנה.
  3. שינה ערבה – כשאתם לא ישנים מספיק אתם כועסים, עצבניים, מרוגזים ובעיקר חסרי סבלנות. חשבו מה קורה לילדים שלכם שהם אינם ישנים מספיק? מלבד תנודות רבות במצב הרוח, המערכת החיסונית שלהם רגישה יותר משלנו ולכן הם עלולים לחלות מהר יותר מאיתנו. לכן, חשוב שאתם תקפידו על שינת לילה טובה ואיכותית המונה בין 11-13 שעות לילדי הגן ועד 14 שעות לתינוקות הקטנים יותר.
  4. הימנעו מנגיעה בפנים – וירוס השפעת עובר למערכת החיסונית של הגוף דרך האף, הפה והעיניים ולכן, חשוב ללמד את הילד להרחיק את הידיים מאותם האזורים (בעיקר במקומות ציבוריים). למדו אותם כי אומנם חשוב לחלוק משחקים קשים, כוסות ומברשת שיניים הם מחוץ לתחום.
  5. תזונה מאוזנת – בעיקר בחורף ובעונות המעבר כשהטמפרטורות בחוץ משתנות, כדאי וחשוב להקפיד על ארוחות מאוזנות המחזקות את המערכת החיסונית. אנחנו ממליצים על מזונות עשירים וויטמין C כמו ברוקולי, תותים ותפוזים, ויטמין D כמו טונה, חלב ודגנים ושילוב של יוגורט מחוזק עם פרוביוטיקה תמיד יכול להוסיף עוד הגנות לגוף.
  6. חיסונים – אומנם יש תור בקופת החולים אבל עדיף לאחר יום אחד מאשר לקחת כמה ימים חופש בגלל מחלה. קופות החולים מעניקות חיסונים ללא עלות או בעלות מוזלת. החיסון מורכב מוירוסים מומתים המוזרקים אל המערכת החיסונית של הגוף, כך הגוף מפתח הגנה מרבית נגד הוירוסים החיים ומונע תחלואה .

אנחנו רוצים לשמור ולהגן על הילדים שלנו, ובעיקר בחורף כשהוירוסים והחיידקים מסתובבים ונדבקים לכולם. גם אם לא נצליח להגן עליהם לחלוטין ממחלות החורף, נוכל לפחות לדאוג שכשיחלו, המחלה לא תהיה בעוצמה גבוהה ולאורך זמן.